1/23/08

That's not a burger!

So I'm watching Breakfast Television this morning and contemplating NOT getting out of my warm cozy bed because a) my back is so freakin sore that I was quite comfy laying on my side and NOT moving and b) work is becoming a freakin chore (they are REALLY trying to get their money's worth out of me in the home stretch).

They had on former Leafs great Wendel Clark (why do they call him "great", by the way? Was he really SOOOO great? Did he win a cup? Any titles besides team badass and general crap disturber? Meh...I'll drop this now because he does seem like a sweet guy. I just hate when they introduce him that way. By the way, the Habs trounced the Bruins last night in a game where if I laced them up I could have scored a few.) who was promoting a new restaurant up at entertainment central in Woodbridge.

He had this big burger that Dina was fascinated with...but all I could think of was that it was NO match to the burger that I would regularly consume in my youth and that probably contributed to my health weight gain...

Ahhhh sweet Wimpy's...how I miss you so (and Jeep - I recently discovered one at University and Dundas. ON Y VA!). The burgers are the size of your plate. NO JOKE.

Don't believe me?

See that? It's actually almost the size of the plate.

See those fries? They normally don't come on the plate as there's no room. I think they just threw them on there as decoration. They usually give you a side plate of them.

This is not like a weight watcher cake box where items are enlarged to show texture - no, no. These motherlovers are HUGE.

And the kicker? We didn't just eat a burger. No, no.

We had a "rookie" meal which consisted of a burger (and not the kid's sweet pea burger, either), a side of onion rings or fries PLUS one of their milkshakes.

And then I wonder WHY I had high cholesterol, etc....

And I wonder why I crave one like MAD right now...

Take that Wendel Clark.

14 comments:

Jennifer said...

Holy mother, that is a huge burger! MMM it reminds me of Wendy's. Gah, I'm trying not to crave that right now. Ever since I read the words "peanut M&Ms" on your blog, I have been craving them too! Oh what you do to me, Mousie! :P LOL.

Krissie said...

That looks SO GOOD. But I know it would totally tear up my stomach at this point. We're going out tonight to celebrate my new job, and what I really want is fish and chips. BUT I know my stomach would be furious, so we're heading to a real seafood restaurant where I can get something grilled and veggies. It's a nice compromise, I think.

Although the "real" seafood restaurant doesn't have the mixed drinks that I love...

Laura said...

OMG! I remember Wimpy burgers! I've only had one once and it was in Peterborough (I think ... it might have been in Newmarket). I couldn't finish it! LOL

As for the Habs vs. Bruins. I could tell it was a good game because my husband was laughing so hard from the other room. I was not watching, as per usual. I am counting down the days, though, til we go to the Bell Centre see Gainey's number retired (Feb. 23). I much prefer watching the Habs play live than on t.v. :-P

I almost feel sorry for the Leafs. *Almost*. Oh, to be a long suffering Leafs fan. LOL

marie said...

Oh Krissie! They have KILLER fish and chips there too! *sigh*

And Laura - stop rubbing it in my face :P~ ♥

Sarah said...

My favourite burger is the Kelsey's peppercorn burger, it comes with those two giant onion rings on top... oh, drooolll.

I haven't had a 'real' (aka not a small, lowfat burger) in soooo long.

sigh!

eurydice said...

have you ever been to dangerous dan's at queen and broadview? they are known for having the city's best burgers and are so big you can't even get your mouth around them.

Sara said...

That is one big ass burger. Boy am I glad that I have a burger for lunch or else I'd be hating on you right now!

P.S. can't do Friday b/c bday girls night with the girls (duh). So lunch or coffee for sure.

marie said...

very familiar with DD - i grew up in the east end - but i'm talking about regular burgers, not stupid burgers that include dinner and breakfast in a bite and are taller than my three year-old niece.

and these Wimpy's burgers were something we would consume on a regular basis. DD burgers you cannot unless you have a death wish.

marie said...

Sara - no worries. Mer and I are getting together next week on Tuesday if you want to come with. Lemme know.

Open invite for anyone in TO. Email me! :P

Marky Mark said...

that looks good-best to take along three people and each have only a quarter!

Shrunk said...

Geez, the burger is even too big for the bun! Makes my tummy hurt just lookin' at it.

Mandy said...

Man that burger looks amazing!!! What are you doing to us girl??? :)

Crabby McSlacker said...

I still have quite a weakness for cheeseburgers, my all-time favorite meal growing up. I still eat 'em, but try to keep the portions not quite so freakishly gigantic. (And cheeseburgers taste WAY better than frozen asparagus)

katieo said...

holy crap that's huge.

I think they just threw them on there as decoration.
LOL!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 2.5 Canada License. Loaded Web - Global Blog & Business Directory